Day: October 29, 2018

4 Olika Simning Stroke Och Deras Fördelar

No Comments

4 Olika Simning Stroke Och Deras FördelarFör en kaloriförbränning som också tonar din kärna och överkropp, prova fjärilslaget. Om du letar efter en helkroppsträning, kan crawl eller freestyle vara ett bra ställe att börja. Bröstslag är en annan populär simning stroke som är mer tillgänglig än fjäril stroke, lättare på axlar, rygg och nacke, vilket gör det till ett bekvämt alternativ för många. Ryggstroken är det perfekta sättet att förbättra din hållning så att din ryggrad förlängs väl. Och om du vill få det bästa av dem alla, inkludera en blandning av alla olika simning stroke i din veckovisa rutin!

Simning kan göra underverk för din kardiovaskulära hälsa, muskelstyrka,och är en stor stress buster att starta. Men när det gäller att välja från de många simning stroke, hur bestämmer du vad som är bäst för dig? Svaret ligger verkligen i dina träningsmål, och om du är begränsad av vissa skador eller försöker specifikt tona upp vissa muskler. För att hitta din perfekta simma stroke match, http://lenews.eu/ överväga fördelarna med allt från utmanande fjäril till den populära freestyle stroke.

Amp Upp Muskelstyrka Och Kardiovaskulär Fitness Med Simning

Simning är ett bra sätt att gå ner i vikt, tona upp och hålla sig i form – inte undra på att det är där uppe med de bästa typerna av träning. Det kan hjälpa dig att bygga muskelstyrka samt kardiovaskulär fitness. Kombinera din simning rutin med en hälsosam livsstil, inklusive en balanserad kost, och du kan förlora eller hantera vikt. Eftersom dina rörelser buffras av vatten, tar det effekten av andra aeroba övningar som jogging eller slut på ekvationen. Det bidrar också till att förbättra flexibiliteten. Många simmare kommer att berätta att de hittar simning är också en stor stress-buster. Den avslappnande och lugnande karaktären av träningen kan hjälpa dig att passa i ett träningspass även när vädret är varmt och ingen annan övning verkar möjlig.En

Olika Slag: Blanda Upp Det För Variation Och Att Utöva Olika Muskelgrupper

Genom att flytta mellan olika simning stroke, du ger dig själv en hel kropp träning och utöva olika muskelgrupper – utan att bli uttråkad av samma rutin. Medan en stroke kan fungera armarna och överkroppen mer, kan en annan använda mer underkropp styrka. Detta bidrar också till att minska risken för belastning och repetitiv stress. Dessutom kommer det att göra hela kroppen smidig och stärka musklerna för att ge dig det tonade utseendet övergripande.

1. Freestyle Stroke / Crawl: Få En Helkroppsträning Och Tona Upp Övergripande1. Freestyle Stroke / Crawl: Få En Helkroppsträning Och Tona Upp Övergripande

Den främre krypa eller freestyle stroke behöver du hålla din kropp rak och tid andas med dina slag, luta huvudet åt sidan för att andas med fasta intervall. Sparka hårt med fötterna och alternativa höja armarna över huvudet, föra en i vattnet som den andra stiger ut på andra sidan.Två

Fördelar med Freestyle Stroke: lätt den mest populära typen av simning stroke, freestyle eller crawl ger hela kroppen en ordentlig aerob träning. Motstånd från vattnet gör att dina armar blir starkare när de trycker bort vattnet och driver dig framåt. Dina ben måste i sin tur sparka och driva den framåtriktade rörelsen. Simning freestyle använder din kärna, armar, nacke, axlar, bröst, övre rygg och ben. Med andra ord, ganska mycket alla dina leder och muskler är i spel!3av alla slag är den här mest effektiva för att tona dina ryggmuskler.Fyra

Du står att bränna någonstans 330 kalorier per halvtimme av simning krypa eller freestyle om du väger runt 125 pounds eller 409 kalorier per halvtimme om du väger 155 pounds.

2. Bröstsim: Arbeta Dessa Benmuskler Och Tona Ryggen

Här flyttar du dina ben på ett sätt som liknar en grodspark, med knäna böjda och sparkar ut under dig inuti vattnet. Dina armar rör sig i ett slag, från bröstnivå. När du trycker bort vattnet med armarna, driver det huvudet ur vattnet naturligt, så att du kan ta ett andetag. Bröstsim är simning stroke som är kopplad till det lägsta antalet skuldra smärta klagomål från simning. Även om du behöver lyfta huvudet för att andas, är det sätt du lyfter överkroppen mer naturligt än i fjärilslaget, så din nedre rygg och ryggrad är mindre benägna att uppleva belastning också.Sex

Fördelar med bröstslag: med bröstslag är dina ben den kraftkälla som behövs för att generera framåtriktningen och används mer än dina armar.7 Så om du vill välja en stroke som verkligen använder dina benmuskler, från dina hamstrings till lår och underben, kan det vara den som går för. Det kommer också att fungera dina bröstmuskler och tona upp din övre rygg och triceps.

3. Fjäril Stroke: Stärka Din Kärna Och Arbeta Överkroppen

Butterfly stroke ses som en av de mer utmanande stroke. När du gör det måste du höja båda armarna över huvudet samtidigt och tryck sedan ner i vattnet med dem för att driva kroppen framåt. Dina ben rör sig i en delfin spark rörelse-rak och hålls ihop när du sparkar ner med dem.

Fördelar med Butterfly Stroke: butterfly stroke engagerar din kärna. Du måste utnyttja din bukstyrka för att stabilisera din kropp och få den rytmiska rörelsen som behövs för att göra fjärilslaget ordentligt.11 Det använder också din övre kroppsstyrka, så att göra denna stroke kan hjälpa tona upp dina armar, bröst, mage och ryggmuskler.Det kan även bidra till att förbättra hållning och göra din kropp mer smidig och flexibel – på grund av hur mycket du behöver för att förlänga dina lemmar och torso för att uppnå rätt rörelse.Tolv

Gör fjäril stroke för en halvtimme använder 330 kalorier för en 125 pund person, 409 kalorier för en 155 pund person, och så många som 488 kalorier i en 185 pund person, vilket gör det simning stroke som kan hjälpa dig att bränna mest kalorier.13 Se bara till att göra det rätt för att undvika att dra en muskel eller anstränga ryggen, nacken eller axlarna.

4. Ryggsim: Förbättra Din Hållning Och Arbeta Som Ryggraden4. Ryggsim: Förbättra Din Hållning Och Arbeta Som Ryggraden

Med ryggslaget är principen lik krypningen-bara du ligger på ryggen och flyter istället för ansiktet ner i vattnet. När du börjar, bör dina lungor vara på ytan men resten av er måste vara under vattennivån. Försök att hålla kroppen så perfekt horisontell som möjligt medan du flyttar. Sparka med benen och växelvis höja en arm i taget. Ta det tillbaka i vattnet i en vertikal båge, så att vattnet som dras under din kropp driver dig framåt.Fjorton

Fördelarna med ryggsim: att göra ryggsim hjälper dig att förlänga din ryggrad, vilket gör att du verkar längre och hjälper dig att hålla dig bättre. Du kommer också att tona dina axlar, ben, armar, skinkor och mage med denna stroke. Eftersom det hjälper till att arbeta dina höfter, är det ett utmärkt val för alla som sitter långa timmar på jobbet eller hemma.Femton

Ryggstroken kanske inte är lika hög på kaloribrännfronten som bröststroken, fjärilsslaget eller till och med krypningen. Men det kan hjälpa dig att använda så många kalorier som kretsutbildning, cykling vid 12-13.9 mph, eller kör på 5 mph. Och det är inget att håna på! Bränna runt 240 kalorier med varje 30 minuter av ryggsim om du är runt 125 pounds; eller använda så många som 355 kalorier på den tiden om du tippa vågen på 185 pounds.

Categories: Uncategorized