7 Best Foods for Eye health

No Comments
7 Best Foods for Eye health

  7 Bästa Livsmedel för Ögat hälsa

Översikt

Att upprätthålla en balanserad kost och sund kost är nyckeln till att upprätthålla hälsan hos ögon och kan minska risken för ögonsjukdomar. Ögat allvarliga sjukdomar kan undvikas om de innehåller livsmedel som innehåller en rad vitaminer, näringsämnen och mineraler som är kända som antioxidanter. Ögat att du kan vara i stånd att kämpa igenom en hälsosam kost är:

7 Best Foods for Eye healthkatarakt, på grund av regnet vision
age-related macular degeneration, vilket kan begränsa din åsikt
glaukom
torra ögon
dåligt mörkerseende
Dessa antioxidanter förhindrar oxidation, vilket negativt kan påverka hälsan.

Dina ögon behöver många olika typer av antioxidanter för att hålla sig vid god hälsa. De är:

lutein
zeaxantin
vitaminerna A, C, Och
beta-karoten
omega-3 fettsyror
zink
En balanserad kost är det bästa, som skapats av en hel del protein, mejeriprodukter, frukt och grönsaker. Försök att äta en regnbåge under dagen, vilket gör att många typer av produkter, i olika färger. Måste begränsa intaget av skadliga produkter som behandlas, innehåller mättade fetter, eller hög sockerhalt.

Här är sju av de bästa produkterna för dina ögon. Oftast tillgängliga året runt och till ett rimligt pris. Du kan prova det själv, eller i svårare.

Fisk
Fisk, särskilt lax, kan vara ett bra livsmedel att äta för hälsan i ögat. Lax och annan fet fisk, omega-3 fleromättade. Dessa hälsosamma fetter. Omega-3-fettsyror som kan bidra till utveckling av vision och hälsa på näthinnan i bakre delen av ögat. De kan också bidra till att förhindra torrhet i ögonen.

Tänk fisken i dina måltider för ett par dagar till en vecka. När du köper lax, fisk version av lax. Detta beror på att laxen är mer mättat fett och mindre omega-3 än lax.

Lax, och de flesta av fisk på grillen eller på grillen. Prova att krydda med örter, citronsaft, salt och peppar, en enkel och god lunch.

Ägg
Ägg är ett bra livsmedel för hälsa i ögat. Äggulor innehåller a-vitamin, lutein, zeaxanthin, zink, som är viktiga för hälsan i ögat. Vitamin a-skyddar hornhinnan i ögat. Hornhinnan, ögats yta. Lutein och zeaxantin minska risken för allvarliga ögonsjukdomar såsom makuladegeneration och grå starr. Zink bidrar till en hälsosam näthinnan. Näthinnan i bakre delen av ögat. Zink hjälper också till med ögon natt.

Ägg är en mångsidig och kan arbeta för Frukost, lunch och middag. Ett enkelt sätt att beställa ägg för matlagning. Leta efter dem i sallader och smörgåsar. Du kan också äta ett kokt ägg att äta.

Mandel
Mandel, precis som andra nötter och frön är i allmänhet bra för hälsan i ögat. Mandel innehåller vitamin E. Detta vitamin skyddar mot instabila molekyler som aktiviteten av den friska vävnaden. Regelbundet intag av e-vitamin kan bidra till att förebygga åldersrelaterad makuladegeneration, såsom grå starr. Målet bör vara ca 22 internationella enheter (IE), eller 15 mg e-vitamin per dag. En del av mandel är ca 23 nötter, eller ¼ Kopp, och har 11 IU. Andra nötter och frön som innehåller e-vitamin innehåller solrosfrön, valnötter och jordnötter.

Du kan njuta av mandlar som mellanmål när som helst. Också jättegott i din gröt, yoghurt eller sallad. Kom bara ihåg att hålla ett öga på storleken på sidan. Mandel är rika på kalorier så försök att begränsa konsumtionen till en eller två portioner per dag.

Mejeri 
Mejeriprodukter som mjölk och yoghurt kan vara bra för ögonen. Innehåller vitaminer och mineraler som zink. Vitamin a-skyddar hornhinnan i ögat, och zink hjälper till vitamin a för ögonen, levern. Zink finns i ögat, speciellt näthinnan och åderhinnan som är vaskulär vävnad som ligger under näthinnan. Denna viktiga mineral som hjälper till med night vision förebygga grå starr. Mejeriprodukter från kor som betar gräs ger största möjliga nytta.

Mjölk kan konsumeras under hela dagen. Du kan dricka ett glas vatten med mat eller dricka gratis kaffe och te, eller spannmål. Yoghurt är ett hälsosamt alternativ till Frukost eller som ett mellanmål.

Morötter
Morötter är väl kända för att vara bra för hälsan i ögonen. Såsom äggula, morötter, a-vitamin och beta-karoten. Den a-vitamin och beta-karoten hjälper till att ögats yta, och kan också bidra till att förhindra infektioner och andra allvarliga sjukdomar i ögat.

Morötter är enkla att äta. Julianne morötter helt och hållet, eller hålla påse morötter på sidan, så på eftermiddagen eller kvällen mellanmål. Kasta det i sallader och soppor, vissa livsmedelstillsatser, eller bryta dem och lägga till muffins eller kakor.

6. Helvetet

Kål, känd som en super-duper mycket, eftersom det innehåller många viktiga vitaminer, näringsämnen och mineraler. Bra för hälsa i ögat. Kel antioxidanterna lutein och zeaxantin, som också finns i ägg och andra livsmedel. Dessa näringsämnen kan bidra till att förhindra allvarliga ögonsjukdomar som makuladegeneration och grå starr. Lutein och zeaxantin är inte produceras i kroppen, så du bör inkludera i din kost. En 100 g del av vitkål, ca 1 ½ dl innehåller 11.4 mgof lutein, och du bör får 10 mg per dag. Andra grönsaker, baljväxter och hög lutein, paprika och spenat.

Kål kan göras till mellanmål marker. Först ska vi tvätta listan, och sedan bryta i små bitar och stek i olivolja och baka i ugnen i 20 minuter tills, tills Vitkålen blir skarpa. Du kan krydda med en nypa salt. Du kan också steka vitkål för en sida skålen eller sallad.

APELSINER

Apelsiner 
Apelsiner och andra citrusfrukter innehåller C-vitamin, som är viktigt för hälsan i ögat. Vitamin e, främst frukt och grönsaker, främjar hälsa blodkärl i ögonen. Kan inte motstå utvecklingen av grå starr, och i kombination med andra vitaminer och näringsämnen, åldersrelaterad makuladegeneration.

För att söka efter orange, du kan dricka apelsinjuice, zest mellanmål, eller lägga till fruktsallad.

OUTLOOK

Outlook

En hälsosam kost är viktigt för hälsan i ögat. Att upprätthålla en kost med ett högt innehåll av antioxidanter förhindrar utvecklingen av allvarliga sjukdomar i ögat, och för att säkerställa att dina ögon bäst. Försök att äta en hel del saker, inte bearbetade livsmedel varje dag. Rådgör med din läkare om du upplever att ögonen är problem, som tidig intervention kan förhindra mer allvarliga tillstånd att utvecklas.

FÖLJANDE FÖRFARANDE

Tips för ögat hälsa

Det är viktigt att du tar hand om dina ögon i kursen för att bevara hälsan hos ögon. Ät eye-hälsosam mat är inte det enda sättet att skydda dina ögon. Andra sätt att bevara hälsan hos ögon är:

besöka en ögonläkare varje år eller två år
bära solglasögon när du är utomhus
undvik Rökning
för att upprätthålla en hälsosam vikt
det rekommenderas att du bär skyddsglasögon rörelse när vi gör sport, Hobbyer, projekt, hem, arbete eller underhållning
kontroll av socker i blodet
Q&A

Ögats hälsa: Q&A

Q:

För närvarande är jag som bär solglasögon. Det är mat som jag kan äta för att förbättra min syn, så jag behöver inte glasögon?

I:

Potential att förbättra vision genom konsumtion av livsmedel beror på vad som är den viktigaste förutsättningen för ögonen. Makuladegeneration och blindhet är exempel på villkor som kan rättas till eller utvecklingen saktades ned genom konsumtion av livsmedel rika på vitaminer, antioxidanter, lutein, zeathanxin och omega-3-fettsyror. Närsynthet och översynthet, kan inte vändas med en hälsosam kost. Men en hälsosam kost, rik på näringsämnen som nämns i denna artikel, du kan hjälpa till att skydda ögonen från vision förlust.

Natalie Butler, RD, LD

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *